Tillbaka till verkligheten och en iskall lägenhet

Ja nu är jag tillbaka i lägenheten i Norrköping efter en julhelg i Västerås och en nyårshelg i Hemavan. Trots att elementen är på högsta är lägenheten iskall. Har tänt ungefär 50 värmeljus. Undrar om det hjälper?..

Den 27:e dec gick utmärkt även om ljudnivån som beräknat var väldigt hög. Pappa fick massa spännande upplevelser i present. Den lite äldre generationen släktningar påtalade nämligen att livet börjar vid 60 års ålder..
Lite bilder från julhelgen och kalaset.


Ett snöigt Västerås


Mamma lägger sista touchen vid julgranen


Myser med morfar

Sötaste

Tyvärr glömdes kameran helt bort i Hemavan. Men jag kan säga att det var en kall och realtivt lugn nyårshelg. På grund av den isande kylan blev det bara en halv dag i skidbacken (det bör dock tilläggas att jag var betydligt mer aktiv på afterskin). Den 30:e och den 31:a spenderades jobbandes i garderoben på hotellet där jag tog notis om två saker.
 1. Det är fantastiskt hur berusade människor kan vara och ändå stå på benen.
 2. Att jag självklart aldrig varit eller kommer bli så berusad som de personer som åsyftas i ovanstående.

Dagarna efter nyårsafton fylldes av halsont och snorig näsa (japp, lyckades självklart bli dunderförkyld), mysiga middagar och en date med sötisFrida.

Nu är jag som sagt tillbaka i Norrköping igen, tillbaka till verkligheten. Vet inte om jag är så mycket för nyårslöften, men en sak kan jag lova: Jag åker ALDRIG mer buss till Hemavan, ALDRIG!! Efter 15 timmar i buss till Hemavan och 15 timmar hem kan jag lova att jag är säker på min sak.

Nu är det snart dags att bege sig till jobbet. Undrar om jag kommer undan med att rulla tummarna, dricka kaffe och sitta med fötterna på skrivbordet hela natten? Förmodligen inte... synd.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0