Först svinet, nu hemtenta..

Nu var det ett tag seda jag skrev, men det har sina förklaringar..

Egentligen var det tänkt att jag nu skulle sitta hemma framför datorn med en tjusig solbränna. Familjen hade nämligen planerat att spendera vecka 46 på GranCanaria. Sol, bad, pappas 60årsdag... men det sket sig. Istället för att ligga på en solstol i bikini har jag legat en vecka hemma i sängen med feber och tokhosta. Istället för bikini blev det dubbla raggsockar..
Jag gjorde självklart ett besök hos farbror doktorn med förhoppning om att få lite mirakelpiller. Väl på vårdcentralen fick jag inte sitta och vänta med övriga sjuklingar. Istället blev jag placerad i ett eget rum med en gul varningstriangel på dörren märkt "smittorisk".. Allt kändes verkligen på topp, NOT!! Farbror doktorn trodde dock inte att det var svininfluensa då mina symptom var "ganska lindriga". Vadå lindriga tänkte jag, 39graders feber, tungandad och tokhosta.. jag kände mig halvdöd. Jag kanske inte har haft svinet, men jag har banne mig haft en släng av "minigrisen".
En vecka i sjuksängen gick dock bättre än väntat tack vare underbara nära och kära som kommit förbi med mat och apotekets hela utbud av influensprylar. Tusen tack!!

I helgen kände jag mig så pass pigg att jag friskförklarade mig själv och gick på 30års kalas. En väldigt trevlig tillställning.

Nu har jag det dock inte lika trevligt. Sitter hemma med en hemtenta som ska vara klar på torsdag.. Det värsta är att jag tappat bort all motivation och inspiration.. Typiskt!!

Nu är det dags för lite mat sen ska jag väl ta och fortsätta leta efter den där pluggmotivationen..


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att du mår bättre hjärtat. :)

2009-11-20 @ 21:46:12
URL: http://johannafroste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0