Csn is a bitch..

Eller jag vet egentligen inte om det är csn som jag ska vara irriterad på, men irriterad är jag iallafall. Reglen som säger att studenter inte får tjäna för mycket pengar (utan att studiemedlet minskar) är idiotisk. Jag har jobbat en del under hösten och började ana att jag låg på gränsen.. Idag tog jag tjuren vid hornen och räknade lite. Jag kommer överskrida den magiska gränsen för vad man får tjäna, vilket troligen betyder att jag blir återbetalningsskyldig. Skit!!
Det har tagits fram förslag på att höga studiemedelt med någon hundralapp. Varför inte istället ta bort gränsen (eller höja den) för vad studenter för tjäna?!

Nu bör det påpekas att en del av de intjänade pengarna gått upp i rök.. Där kan jag dock inte skylla på csn utan måste motvilligt erkänna att det kan bero på mitt "shoppingbeteende".. Men men.. What to do:)




Kommentarer
Postat av: Emelie

Det där problemet känner jag igen, har funderat på hur man ska kunna lura csn, men suger fortfarande på den karamellen. Det är väl bara att hoppas att de inte kommer på än, de kollar ju inte upp alla som tar csn. Kul att du bloggar igen föresten=)

2009-11-24 @ 20:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0