Sover middag i Västerås..

Jag har precis upptäckt hur skönt det är att sova middag. Har gjort det båda dagarna sedan jag kom till mamma och pappa i Västerås... Lite pensionärsvarning men det bryr jag mig inte om. Det är en tradition jag gärna tar efter. När jag inte har sovit middag har jag mest legat under en filt i soffan och läst en bok. Mysigt!! Har lite dåligt samvete mot mamma som bakar och står i, men jag har lovat mig själv att ta igen det imorgon.

Utöver att ligga på soffan har jag även hunnit med en sväng på stan för lite julklappsshopping. Jag och lillebror spenderade några timmar tillsammans för att försöka hitta julklappar till päronen, vilket inte är det enklaste. Till slut tog vi ett säkert kort till pappa. Vi gick in på Dressman och tog första bästa rutiga, v-ringade tröja. Till mamma gick vi lite mer crazy.. får se om det uppskattas. Jag och bror kom överens om att skita i att byta julklappar i år eftersom det i stort sätt brukar gå ut på att vi byter pengar med varandra.  Har även hunnit med en promenad i vinterlandskapet. Ja, det känns faktiskt som att jag kommit till nordligaste norrland. Det är hur mycket snö som helst och 15 minusgrader, härligt!

Imorgon blir det ytterligare en sväng på stan för de där sista-minuten-inköpen. På julafton kommer en del av tjocka släkten hit för att äta julmat, äta lite mer julmat och dricka glögg. Jag har redan börjat med operation "töja ut magen". På annandagen blir det födelsedagskalas för bror och julklappsbyte samt vinkväll med Moa och tjejligan. Den 27:e kommer hela tjocka släkten hit och firar pappa (som fyllde 60 i höstas). Antar att det vore en bra idé att införskaffa öronproppar till detta tillfälle då ljudnivån troligtvis kommer bli ganska hög.. Detta med tanke på att det bland annat kommer två 2-åringar, en 4-månaders bäbis och en halvdöv morfor.. men jag får gott om tid att vila upp mig den 28:e då jag ska spendera 14 timmar i en buss till fjällen..



Snart är jag i vintervärlden på riktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0