Snö!!

Ja äntligen har snön kommit.. och med den kom julkänslan och längtan efter fjällen.

I övrigt går dagarna i en rasande fart. I helgen hade jag besök av söta fröken Åland. Laila bodde på min soffa från fredag till söndag samtidigt som hon gjorde restaurangen och barerna på Palace osäkra. Även om vi jobbade ganska mycket både två fick vi iallafall lite tid till att snacka skit. Det blev en öl på munken på fredagen och skvaller över frukosten på lördagen och söndagen, mysmys.
Laila är en person som jag inte känt särskilgt länge men som har gått rakt in i hjärtat:)

Idag har jag varit en sväng i skolan och "bajsat ord" som mina kära gruppkollegor uttryckte det. Efter snart 3,5 år på universitet har vi verkligen lärt oss att ordbajsa. Den här sista tiden i skolan känns lite som en transportsträcka fram till exman. Ser fram emot att börja jobba och slippa ha kurslitteratur, hemtentor och rapporter hängande över mig. Har dock en känsla av att jag kommer sakna skolan.. studentlivet är ändå ganska bekvämt (om än väldigt fattigt).

Med en vecka kvar till jul är det ju hög tid att börja handla julklappar. Jag kan med stolthet i rösten säga att jag idag köpt två stycken. Något mindre stolt bör jag kanske tillägga att båda två är till mig själv... Det måste bli skärpning på mig. På fredag blir den stora julklappsköpardagen!!

Nu är det dags att gå upp på vinden och leta reda på underställ, skidhandskar och termobyxor. Igår bokades nämligen biljetter till fjällen över nyår, ja!! Det blev bussbiljetter istället för flyg i år. Antar att jag kommer ha hyfsad träsmak i röven efter 14 timmar i buss.. men det är det helt klart värt!!
Me Like Fjällen Big Time!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0