Helgtok:)

En lite uppdatering från helgen..

Fredagkvällen spenderades tillsammans med Lisa och Hanna hemma hos Hanna. Efter att ha beundrat den otroligt fina lägenheten blev det dags för tacos. Lisa som dagen till ära hade smärtor i munnen efter två utdragna visdomständer fick äta en något modifierad variant av den mexikanske rätten. Jag och Hanna övertygade henne dock om att intagandet av alkohol endast skulle ha en positiv inverkan på "hålen" i munnen. För säkerhets skull fick hon en "spottkopp" att ha till hands.
Viktiga samtalsämnen som diskuterades kvällen till ära var bland annat hur ordet "rektor" uttalas samt hurvid Anders Bagge i Idoljuryn är snygg eller inte. Det verkade dock som om Lisa hade lite långtråkigt ett tag eftersom hon roade sig med att ta mer eller mindre smickrande profilbilder på sig själv med min kamera. Jag skrattade gott när jag upptäckte dessa. Perfekt utpressningsmaterial ifall jag någon gång skulle behöva detta:)
Vid kl 23 lämnade vi fina lägenheten och begav oss till Munken där det första vi gjorde var att ge entrévärden ett gott skratt.. Då Munken stängde kl 01 och vi fortfarande var törstiga och danssugna gick vi vidare till Bomull, vilket visade sig vara en riktig nit. Kvällen avslutades istället på Harrys med tokdans. En kanonkväll med härlig tjejer:)





På lördagen sov jag av förklarliga skäl ganska länge. Efter att ha tryckt i mig en kebabrulle var det dags att gå och jobba. Som tur var det en lugn natt på jobbet. Vi tända första ljuset i adventsljusstaken vid kl 03 och åt lite pepparkakor.

Söndagens första halva spenderades sovandes i sängen. Sedan blev det tacopaj, julmust, tända ljus och fotboll på tv:en.. En riktig svensk adventstradition.. Somnade gott efter att ha tittat på Troja (läs Brad Pitt i flertalet nakenscener).

Helgen var en bra uppladdning för en ny skolvecka. Igår påbörjade jag sista kursen på socionomprogrammet.. Nu kör vi full fart framåt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0