Full rulle!

Skola, jobb, jobb, skola. Det kommer nog vara mitt veckoschema fram till jul. Har by the way inte hunnit köpa några julklappar än.. Undrar om jag kommer undan med att rita några teckningar.. förmodligen inte.

Trots allt jobbande och skolande (?!) har jag hunnit med lite tokigheter. I lördags var jag och Nedima på Asti och åt middag, myspys. Sedan blev det en tripp till Munken med mycket skvaller vid baren och en hel del vin. Vi satt på Munken lagom till stängning varvid vi intog dansgolvet på VK. Eller vi hade tänkt inta dansgolvet med det visade sig att VK inte hade något dansgolv (inte mer en typ tre kvadratmeter i ena hörnet), så vi nöjde oss med att stå och smågunga vid baren:) En hellyckad kväll!

I onsdags var det åter dags för middag med Nedima, fast denna gången av det lite lugnare slaget. Nedima visade sig vara rena Jamie Oliver i köket och slängde ihop en gourmetmåltid som jag glatt mumsade i mig. Till denna utsökte måltiden intogs lite vin och en rejäl dos skvaller.

Har även hunnit vara på glöggmys hos Lisa tillsammans med några av hennes jobbarkompisar (jag brukar hälsa på lisas jobb så ofta att jag snart räknas till inredningen där). En av hennes jobarkompisar hade med sig sin 2-åriga dotter, urgullig. Det är intressant det där att så fort man sätter in ett barn i rummet förvandlats sex vuxna tjejer till gulligullande fjantar, alla med ett löjligt leende på läpparna.

Nu tycker jag att det kan bli jul. Inte så mycket för tomten eller julklapparnas (som jag inte köpt än) skull, utan snarare för att jag då ska vara riktigt ledig. Ska ligga på soffan i flera dagar.. eller tills mamma kallar mig latmask och tvingar mig hjälpa till med julbak och julmat. Men det är ju faktiskt inte så långt kvar nu...

OBS! Köp inte dvd-boxar med din favoritserie om du inte har väldigt mycket tid över att titta på dem. Av egen erfarenhet kan jag säga att det är beroendeframkallande. Har somnat till "Vänner" alltför många nätter nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0