Veckan som varit

Veckan som gått har varit lite som en bergådalbana. Humöret har verkligen gått upp och ner. I onsdags var jag inte direkt på topp, men efter att fått prata av mig över en "Lilla menyn" på gyllene måsen (läs McDonalds) kändes allt lite bättre. Tack J! I fredags blev det ytterligare en tour runt halva Östergötland för att hämta in de enkäter vi tidigare delat ut. Än så länge ser svarsfrekvensen ganska lovande ut.

Fredagskvällen började på Bishops uteservering med öl och hamburgare. Uteservering = snart är det sommar, yeah!! Men det ska kanske tilläggas att jag satt invirad i ungeför tre filtar och att vi fick ge upp vid kl 20 då mina händerna var så kalla att de inte kunde hålla ordentligt i ölglaset, men ändå.. Efterrätten och ytterligare öl intogs på Munken (måste säga att jag har en hyfsad kvarterskrog..) Det blev dock en tidig hemgång då lördagens planer började ganska tidigt. Lördag fm och em spenderades på Trappan där det hölls utbildning för nya festerister, allt från alkoholutbildning till sjukvårdsutbildning stod på schemat. Själv satt jag mest på en stol och tittade drömmande ut i det fina vädret. Lärde mig dock att en lättöl innehåller 2 cl ren sprit och att två flaskor vin i veckan kan sägas vara på "alkoholistnivå"... hmm..
Lördags kvällen spenderades framför datorn hemma hos J där vi avhandlade kvantitativ metod, enkätupplägg och suicidprevention.. Att plugga på en lördagkväll kanske inte är det absolut roligaste man kan tänka sig, men jag måste säga att det enorma påskägget fullt med godis gjorde det hela lite lättare.

Slutligen en liten undran: Hur tänker man när man målar överskåpen i ett kök turkosa, underskåpen träfärgade och golvet röd-och-vit-rutigt? Börjar bli lite halvsugen på att flytta från min studentlägenhet så har börjat spana på nya lyor. Bör dock noteras att lägenheten med ovan nämnt kök inte är aktuell...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Godis löser det mesta. faktiskt.

2009-04-20 @ 14:06:41
URL: http://johannafroste.blogg.se/
Postat av: Sara

Nämen :D Så Elin har också hittat till bloggvärlden, guud vad skoj! Välkommen hit!!

2009-04-23 @ 07:49:44
URL: http://saraosterberg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men seriöst Elin, att du inte tog den lägenheten=)

2009-04-23 @ 20:22:27
URL: http://emesa.blogg,se
Postat av: Carro

Vad kul att du börjat blogga! Välkommen!

2009-04-23 @ 21:20:23
URL: http://carolinekarlström.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0